Pek çok kişi istenmeyen gebeliklerini sonlandırmak durumunda kalıyor. O nedenle de kürtaj yapılması gerekiyor. Bu aşamada İstanbul kürtaj fiyatları en büyük parametrelerden biri olarak karşınıza çıkıyor. Kürtaj yaptırmanın pek çok nedeni olabilir. Önemli olan sağlık açısından herhangi bir olumsuz durum oluşturmayan, hijyenik bir alanda kürtaj yaptırmaktır.

Fiyatlar seçim için önemli bir parametredir. Ancak, sadece fiyata bakarak karar vermek mantıklı bir seçim olmayacaktır. Bunun yanında doktor kalitesinden kullanılan ekipmanların yeniliğine kadar pek çok durum incelenmeli, bu şekilde bir karar verilmelidir.

Vakumlu Kürtaj Fiyatları

İstanbul ve Türkiye’nin diğer şehirlerinde 2024 yılında vakumlu kürtaj fiyatları, genellikle 2500₺ ile 10.000₺ TL arasında değişmektedir. Bu fiyat aralığı, kliniğin konumuna, doktorun deneyimine ve sağlanan ek hizmetlere bağlı olarak farklılık gösterir. Fiyatların alt ve üst sınırları, özellikle büyük şehirlerde ve özel kliniklerde daha yüksek olabilir.

Güncel 2024 Kürtaj Fiyatları

İstanbul kürtaj fiyatları, kliniğimiz tarafından hastalarımızın hijyenik bir ortamda, sağlıklı bir şekilde operasyon görmeleri için kullanılan bütün materyallere göre listelenmiştir. Bu aşamada değişen fiyatların temelinde yatan etmenler, malzeme ve ilaç kullanımı olsa da hastanın gebelik haftası ve ayı da fiyat değişiminin olmasına neden olmaktadır. Uzman doktorlarımız tarafından 2024 yılında belirlenmiş olan fiyat listesi ortalama şu şekildedir;

• 4 ile 6 Haftalık gebelik döneminde kürtaj operasyonu genellikle ₺2500 dir.
  • 6-8 haftalık gebelik döneminde istenmeyen gebeliği sonlandırma operasyonu ₺3.000 dir.
  • 8 haftalık gebelik sonlandırma operasyonunda ₺3.500 bir ödeme gerekmektedir.
  • 9 haftalık gebelik sonlandırma operasyonunda ₺4.000
  • 10. Hafta istenmeyen gebeliğin sonlandırılması operasyonu ise ₺4.500 olarak genellikle değerlendirilmektedir

Özel Hastanede Kürtaj Fiyatları Nedir?

Gebeliğinizi sonlandırmak istiyorsanız özel hastanelerden hizmet alma şansına sahipsiniz. Özel hastanelerde kürtaj işlemleri bilindiği üzere belirli bir ücret karşılığında yapılıyor. Bu ücretin aralığı genel olarak ₺2500 ile ₺8000 arasında oluyor. Bu fiyat farklılığının ise birçok farklı nedeni bulunmaktadır.

Özel hastanelerde kürtaj yapılacaksa, hastanenin konumundan doktorların tecrübesine kadar pek çok unsur fiyatı etkiler. Ancak, araştırmadan fiyatı yüksek olan yer kalitelidir yorumu yapmaktan kaçınılmalıdır. Hem fiyat hem de kalite aynı anda incelenmeli, en uygun alan seçilmelidir. İstanbul kürtaj fiyatları hastane inisiyatifinde olan bir durumdur.

İstanbul Kürtaj Fiyatları 1

Devlet Hastanesinde Kürtaj Fiyatları Nedir?

Devlet hastanelerinde kürtaj yapılabiliyor. Ancak, burada durum biraz daha farklıdır, her an burada kürtaj yaptırma hakkınız yok. Devlet hastanesinde kürtaj yapılacaksa öncelikle yığılma olduğu için randevu almak gerekiyor. Yasalar gereği devlet hastanesinde istediğiniz zaman kürtaj yaptıramıyorsunuz.

Kürtaj yaptırabilmeniz için bebeğin sağlığınız açısından tehdit oluşturması gerekiyor. Aynı zamanda kürtaj yapılacaksa bebeğin de bir gelişim problemi olması yeterli oluyor. Aksi halde istek üzerine kürtaj olmanıza devlet hastanelerinde izin verilmiyor. Bunun için özel hastanelere gitmeniz gerekiyor.

Kürtaj Neden Yapılır?

Her ne kadar kürtaj dendiğinde bebek aldırma akla geliyor olsa da bu doğru bir tabir değildir. Aslında tam olarak yeterli değildir denilebilir. Bebek aldırma işlemine kürtaj deniyor. Ancak, bunun yanında kürtajın tam anlamı rahim temizleme olarak karşınıza çıkıyor.

Bir kadının rahminde istenmeyen parçalar olabilir. Bu parçalar bebeğin parçaları olduğu gibi yumurtalık parçaları da olabilir. Önemli olan rahim temizliğinin yapılabilmesidir. Rahimde anatomiye aykırı bir unsur bulunduğu zaman ne yazık ki sağlık risk altında oluyor. O nedenle de rahim temizliği için kürtaj yapılabiliyor.

Kürtaj dendiği zaman birbirinden farklı durumlar ortaya çıkabiliyor. İstanbul kürtaj fiyatları aşağıdaki durumlar nedeni ile de birbirinden farklı olabiliyor:

• İstenmeyen bir gebelik yaşanıyor olabilir,
  • Bebeğin sağlıklı bir gelişimi olmayabilir,
  • Bebeğin anne sağlığını tehdit ettiği durumlar gelişebilir,
  • Rahimde düşük sonrasında bebeğin parçaları kalmış olabilir,
  • Gebelik olmasa bile kanamanın aşırı olması, rahim duvarında parçalar bırakmış olabilir.

Kürtaj Ne Zaman Yapılır?

Kürtaj yapılan yerlerin çoğu kaç haftalık hamile olduğunuzu anlamak için ultrason taranası yapacaktır. Hamileliğin süresi ve uzunluğu en son adetinizin ilk gününden itibaren hesaplanır. Hamileliği sonlandırmak için en doğru zaman 5-6 haftalıkken yapılmasıdır. Bazen anne adaylarının geç ya da yanlış kararlar vermesi kürtaj sürecini uzatır. Türkiye’de yasal olarak 9-10 haftalık bir süreyi geçmemek kaydıyla kürtaj operasyonu gerçekleştirilebilir.

Hamilelik süresi ne kadar erkense annenin kendini toplaması da bir o kadar kolay olacaktır. 18 yaşının üzerindeki kadınlar kürtaj yaptırmak için yasal olarak 10 haftayı geçmemelidir. 18 yaşının altındaki kadınlar ise ebeveynlerinin imzası ile kürtaj işlemini yaptırabilir. 10 ve üzeri haftalardaki gebeliklerin sonlandırılması ülkemizde yasal değildir. Ve eğer kurala uyulmazsa cezai ve hukuki sonuçlar doğuracaktır. Ancak bebekte bir sakatlık varsa gebelik sonlandırılabilir. Sakat bebekler içinde kürtaj süresi 26 haftaya kadardır. Sakat bebeklerin kürtaj işlemlerinin yapılabilmesi için özel raporlar gereklidir.

Kürtajı Kimler Yaptırabilir?

Kürtaj olmak istediğiniz anda yapabileceğiniz bir işlem değildir. Öncelikle eskiden isteyen herkes kürtaj yaptırabiliyordu. Ancak, günümüzde bebeklerin hakkı doğmadan önce korunuyor. O nedenle kürtaj yaptırmak isteyenlerin iyi bir araştırma sağlaması gerekiyor.

Kürtaj yaptırmak istiyorsanız ille de evli olmanıza gerek yok. Evlenmeden de gebe kalmış olabilirsiniz. Bu gibi durumlarda devlet hastanelerinde değil, özel hastanelerde kürtaj yaptırmanız gerekiyor. Bunun yanında bebeği istemiyorsanız bile en fazla 10 hatalık hamileyken kürtaj yaptırabilirsiniz. Daha sonrasında sağlığınız riske gireceği için ne özel hastanelerde ne de devlet hastanelerinde kürtaj yaptıramazsınız.

Kürtaj için yaş sınırı bulunuyor. 18 yaşından büyük olanlar kürtaj olma şansına sahiptir. Eğer ki 18 yaşından küçük biri kürtaj olmak istiyorsa mutlaka ebeveynlerinden birinin izni olması gerekiyor.

İstanbul kürtaj fiyatları tüm bu durumlar için geçerli olsa da bazen ücretsiz bir şekilde kürtaj sağlanabiliyor. Bunun için kanamanızın olması ya da bebeğin o anda acil olarak sağlığınızı tehdit ediyor olması gerekiyor. Bu gibi durumlarda eğer ki özel ya da devlet hastanesine acilden giriş sağlarsanız hiç ödeme yapmanıza gerek kalmıyor.

Kürtaj Fiyatları

Kürtaj Fiyatlarını Etkileyen Faktörler Nelerdir?

Geçmişe bakıldığında günümüzde kürtaj fiyatlarının çok daha yüksek olduğu görülüyor. Bunun en önemli nedeni işlemin döviz kurundan etkileniyor olmasıdır. Ne yazık ki tıbbi malzemelerin her biri yurtdışından alınıyor. Dolayısıyla da döviz kuru önemli bir rol oynuyor.

Hastanenin hangi lokasyonda yer aldığı çok önemlidir. Bebek ya da Etiler’deki bir klinik ile Fatih’e bulunan bir klinik kira farkları nedeni ile farklı tutarlar sunuyor. Bunun yanında doktor kalitesi de çok önemlidir. Doktorların güvenilir olması, işinde başarılı olması her zaman fiyatı net şekilde etkiler.

Hamileliğin kaçıncı haftasında olduğu önemli bir konudur. Eğer ki yeni bir gebelik ise daha kolay bir işlem yapılır. Ancak, son haftalara yaklaştıkça daha zor bir işlem söz konusu olacaktır. İstanbul kürtaj fiyatları bu nedenle birbirinden farklı olabilir.

Yasadışı Kürtaj Güvenli Midir?

Özel hastanelere parası yetmeyenler, merdiven altı işletmelerden yararlanmak istiyor. Bu gibi durumlarda ise can kaybı ortaya çıkıyor. Her ne kadar basit bir işlem olsa da hijyenik bir ortamda yapılması gerekiyor. Aynı zamanda işinin uzmanı kişiler tarafından yapılması da çok önemlidir. İstanbul kürtaj fiyatları yüksek diye sağlığınızı riske atmamalısınız. Aynı zamanda kadınlar ne yazık ki alternatif düşük yöntemlerinden de yararlanıyor. Bu da sağlığı olumsuz yönde etkiliyor.

Gebeliği Sonlandırma (Kürtaj) Fiyatlarını Belirleyen Faktörler

Gebeliği sonlandırma operasyonu olan kürtaj, tıbbi teknoloji ilerledikçe çok daha kısa süren yöntemler arasında yer almaktadır. Her yıl kullanılan ilaçlara ve operasyon malzemelerine göre T.C Sağlık Bakanlığı Hasta Hakları Yönetmeliğine uygun malzemeler kullanılmalı, hastaların sağlıkları bu noktada ilk maddede yer almalıdır.

Gebeliğin sonlandırılması operasyonunda hastanın gebelik zamanıyla ilişkili olarak, tıbbi yöntemler ve malzemelerde değişiklik göstermektedir. Bu aşamada kullanılan malzeme, uzman doktorun operasyon ücreti ve tıbbi yöntem üzerinden belirli bir ücretlendirme uygun görülecek, İstanbul kürtaj fiyatları da bu şekilde güncellenmiş olacaktır. Her yıl malzemenin alındığı para birimi ve operasyon gereçleri üzerine yeni fiyatlarla karşılanabilir.

İstenmeyen Gebeliği Sonlandırma Operasyonu Ne Zaman Yapılmalıdır?

İstenmeyen gebeliğin sonlandırılması operasyonu, hastaların gebelik dönemlerinde 5. Hafta ile 10. Hafta arasında yapılmaktadır. T.C Sağlık Bakanlığı tarafından hastaların 11. Hafta itibariyle gebeliklerini yasal olarak sonlandırmaları mümkün değildir.

İstanbul kürtaj fiyatları listesinde yer alan ödeme yöntemleri ve ölçüleri rahimde oluşan fetüsün büyüme oranına göre değişmekte olan operasyon ilaç ve araçlarından kaynaklıdır. 5. Haftadan önce ve 10. Haftadan sonra kürtaj yapılması oldukça riskli aynı zamanda Sağlık Bakanlığı tarafından yasaklanmış, suç unsurları arasında yer alan operasyonlar olarak görülmektedir.

Kürtaj Sonrası Muayene Ücreti Ne Kadar?

18 yaşını geçmiş olan her kadının yasal hakkı olan kürtaj operasyonu, devlet ve özel hastane muayenelerine göre ücret farklılıkları göstermektedir. Genel olarak kürtaj operasyonundan önce yapılacak olan muayene ücreti, kürtaj operasyonuyla birlikte alınmaktadır. Gebeliğin sonlandırılması operasyonundan sonra yapılacak olan muayene ücretleri gideceğiniz kliniğin şartlarına göre değişebilmektedir.

Ancak genel olarak kürtaj muayene ücreti hastadan sadece muayene sonrası talep edilmemektedir. Kliniğimizle iletişim kurarak İstanbul kürtaj fiyatları hakkında detaylı bilgi alabilir, ek ücret ya da ilaç ücretleri için doktorlarımızla irtibata geçebilirsiniz. Hastalarımızın sağlığı için her zaman yol göstermeye ve kliniğimizin bütün imkanlarından yararlanmalarını sağlamaya her zaman hazır bulunmaktayız.

Kürtaj İşlemi Ne Kadar Sürer?

Gelişen tıbbi teknoloji sayesinde kürtaj operasyonu da ağrısız ve sancısız olarak tamamlanabilmektedir. Hastanın kürtaj olduktan sonra hafif bir ağrısı olabilir, kanama ve sancılı bir döneme girebilir. Kanama yoğun olmadığı müddetçe endişe edecek bir durum yoktur.

2024 kürtaj yöntemleri olarak genellikle vakum yöntemi kullanılmaktadır. Bu yöntem sayesinde operasyon süresi 10 dakika ile 30 dakika arasında olabilmektedir. Hastanın normal hayatına dönmesi aynı gün içerisinde gerçekleşebilmektedir.

İstanbul kürtaj fiyatları hakkında ve kürtaj süreciyle ilgili sorularınız için kliniğimizi arayarak uzman doktorlarımızla görüşebilir, aynı zamanda operasyon aşamaları ile ilgili detaylı bilgi edinebilirsiniz. Kürtaj öncesi hazırlık ve sonrası yapılması gerekenleri uzman doktorlarımız size geleceğiniz gün bildirecektir.