Şile Kürtaj

İstenmeyen bir gebeliğin doktor kontrolünde, cerrahi bir operasyon ile son bulmasına kürtaj denirken, halk arasında da genellikle bebek aldırma şeklinde tanımlanır. Bu duruma sebep olan farklı nedenler olmasına oldukça doğaldır.

Farklı durumlar sebebiyle kişinin kendi arzusuyla yapılabileceği gibi bazen de düşük olma sebebiyle ya da daha farklı sağlık sorunları nedeniyle de kürtaj yapılır. Bu konuda kadın ve erkek doktorları bünyesinde çalıştıran ve kişilerin kendi tercihlerine göre doktor seçimine de izin veren Şile kürtaj merkezimiz, son derece steril çalışmaları ile başarılarını kanıtlamıştır.

Kürtaj Olma Sebepleri

Tıbbi dilde gebelik terminasyonu ismiyle de anılan kürtaj, birbirinden farklı sebeplerle tercih edilebilir. Öncelikle kendini anne olmaya hazır hissetmeyen kişilerin tercih ettiği bu durum, bazen de evlilik dışı hamile kalmak gibi durumlardan kaynaklanabilir.

Bu sebeplerin dışında aile planlamasında fazladan çocuk istemeyen eşlerin pek çoğu da kürtajı tercih edebiliyor. Babasından emin olamama, kadının yaşının anne olmak için küçük olması, düşük sonrası rahimde parçaların kalması, bebeğin anne karnında ölmesi ya da boş gebelik gibi farklı durumlarda kürtaj işlemi uygulanır.

Şile Kürtaj 2

Kürtaj İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler

Gebeliği sonlandırma olarak adlandırılan kürtaj aslına bakarsanız bir anlamda rahim içinin temizlemektir. Henüz 10 haftayı geçmemiş bir gebelik için yasal olarak yapılabilen kürtajlarda çoğu zaman kişiler farklı hatalara düşebiliyor. Bu durum da kadının sağlığını tehlikeye attığı gibi bir daha bebek sahibi olamamasına kadar uzun bir süreci kapsıyor.

Böyle can sıkıcı durumları yaşamamak için ilk olarak Şile kürtaj merkezi ile bir görüşme ayarlamalısınız. Keza bebeği gerçekten isteyip istemediğinize ya da aklınızdaki farklı sorulara merkezimizin konusunda uzman doktorları ile birebir görüşerek karar vermeli ve gerekli muayenelerden geçmelisiniz. Kesinlikle doktor unvanını taşımayan ve ne olduğu belli olmayan yerlerde kürtaj yaptırmayınız.

Şile Kürtaj 3