Üsküdar Kürtaj

Kürtaj 10 haftalık süreye kadar olan gebeliklerin sonlandırılmasıdır. 10 haftayı geçmesi durumunda işlemi yaptıracak kişinin sağlığı göz önüne alınarak işlem yapılabilir. Kürtaj işlemini yaptıracak kişilerin onay vermesi yeterlidir. Kürtaj öncesinde herhangi bir engel olup olmadığı Üsküdar Kürtaj tarafından incelenmektedir. Kürtaj yaptıracak kişi doktordan her bilgiyi almalıdır. Öncesinde ve sonrasında yapılması gerekenleri öğrenerek işlemin rahat geçmesini sağlayabilir. Kürtaj yapılmadan önce kişi işlemin hangi anestezi yöntemiyle yapılabileceğini seçer. Üsküdar kürtaj kişiye bu konuda bilgi verir.

Kürtaj Nasıl Yapılır?

Kürtaj işlemini yaptıracak kişi önce muayene edilir. Belirli testler yapılır. Bu testlerin yapılma amacı işlemin rahat yapılması ve risk oluşmaması için gereklidir. Hastaya hangi anestezinin yapılacağı konusunda bilgi vererek anestezi uygulanır. Anestezi işlemi sıkıntısız bir işlemdir. İşlemin yapılacağı kişi anesteziyi aldıktan sonra spekulm yardımıyla vajen açılır. Rahim ağzı göründükten sonra gerekli hijyenik temizlikler yapılır. Bu temizlikler enfeksiyon açısından önemlidir. Daha sonra rahim ağzı haftaya göre gebeliğin alınmasına uygun genişlik olana kadar genişletilir. Genişleme işleminden sonra rahim içine girerek gebelik alınır. Bu işlemler çok kısa sürer. İşlem yapılan kişi de kısa süre sonra kendine gelir.

Kürtaj İşlemi Sonrası Kısırlık Olur mu?

Kürtaj işlemi sonrası bir daha gebelik yaşamama durumu eskisine göre çok azalmıştır. Gebeliğin oluşmamasını etkileyen nedenler kürtaj işlemi esnasında içeride parça kalması ve Asherman sendromudur. Bu sendrom rahim içi yapışıklık demektir. Kürtaj işlemi sonrasında risk olarak yer alır. Kürtaj işlemleri artık vakum tekniğiyle yapıldığı için içeride parça kalma olasılığı yoktur. Üsküdar kürtaj bu konuda son derece dikkatlidir. Kürtaj işleminden sonra enfeksiyon riskinden korunmak için gereken önlemleri almak son derece önemlidir. Kürtaj işleminin nerede yapılacağı çok önemlidir. Üsküdar kürtaj deneyimli uzman doktorlarla çalışmaktadır. Bu durumun önüne geçilmesi için gerekli önlemler alınmaktadır.

Üsküdar Kürtaj 2

Kürtaj Sonrası Yaşanabilecek Sorunlar Nelerdir?

Kürtaj işlemi sonrasında hemen hemen herkes sıkıntı yaşamaktadır. Kasık ağrıları, bu ağrılar adet ağrılarına benzemektedir. Kanama yaşanması, 1 hafta boyunca az miktarda görülebilir. Şiddetli ve uzun sürmesi durumunda doktora başvurulmalıdır. Bulantı ve kusma bu belirti çok az görülür. Vajinal akıntı ve kötü koku, yüksek ateş, yüksek ateş yaşanması ciddi bir durumdur hemen bir uzmana başvurulmalıdır. Yorgunluk, iştahsızlık, kramplar, baş dönmesi ve ağrısı da yaşanmaktadır. Üsküdar kürtaj yaşanılacak sorunlar karşısında kürtaj işlemini yaptıracak kişiyi bilgilendirir. Bu bilgilendirme kişinin daha dikkatli olmasını sağlar.

Düşük Sonrası Neden Kürtaj Yapılır?

Düşük sonrası içeride gebelikten kaynaklı parçalar kalabilir. Bu her zaman geçerli değildir. Bunun için düşük yapan kişi hastaneye geldiğinde gerekli incelemelerde geçer. Gerekli incelemeler sonucu kişi tam düşük yaptıysa eğer kürtaj olmasına gerek yoktur. Kişi yarı düşük yaptıysa kürtaj olmalıdır. Olmadığı takdirde ciddi rahatsızlıklar yaşayabilir. Bu rahatsızlıklar arasında enfeksiyon olma vardır. Gerekli önlemler Üsküdar kürtaj tarafından alınmazsa kişinin bir daha ki sefere gebelik şansıda düşer.

Kürtaj Süresi Ne Kadar?

Gebelik alma işlemi yaklaşık olarak 10 dakika sürmektedir. Kürtaj işlemi yapılan kişi aynı gün çıkış yapabilir. Kişinin tamamen iyileşme süreci kendisine bağlıdır. Risklere karşı gerekli önlemleri alan kişi daha çabuk iyileşme gösterir. Herhangi bir olası olmayan durumda doktora başvuran kişi gerekli cevapları alarak daha bilinçli hareket eder. Bu durum kişinin kendini toplamasını ve ruhsal olarak kendini iyi hissetmesini sağlar.

Üsküdar Kürtaj 3